„Marketing is a race without a finishing line“
Lead nurturing to proces prowadzenia działań marketingowych, których celem jest pozyskanie wartościowych leadów sprzedażowych oraz przygotowanie ich do świadomego zakupu, ponieważ z różnych powodów nie są na to gotowi w danym momencie, powodami mogą być brak budżetu lub też brak świadomości potrzeby zakupowej.
Zjawisko, które ma miejsce w Lead Nurturing polega na przeprowadzenia potencjalnego klienta przez lejek sprzedażowy, w oparciu o przygotowanie automatycznych działań marketingowych i wysyłanie do zgromadzonych, wartościowych leadów, automatycznych komunikatów edukacyjnych, marketingowych i sprzedażowych. Działania nurturingu, które bazują na wykorzystaniu struktury marketing automation mają również na celu budowanie pozytywnego wizerunku marki i utrzymywanie stałego kontaktu z potencjalnym nabywcą.
Lead nurturing to wieloetapowy proces budowanie lojalności wśród użytkowników, a w późniejszym etapie dążenie do ich orędownictwa.
Dzisiejszy rynek reklamowy zmienia się na prawie automatyczny. Dostęp do sztucznej inteligencji ma prawie każda firma w zasięgu ręki. Musimy wiedzieć, że duże koncerny również wdrażają już tą technologie. Natomiast biorąc pod uwagę ich decyzyjność to właśnie małe i średnie firmy mogą wygrać ten wyścig technologiczny !
Właśnie dzięki możliwości szybkiego reagowania i niskiego kosztu utrzymania wykonanych raz automatyzacji. Automatyzacja w obszarze kierowania reklam, tworzenia kampanii pozwala nam zaoszczędzić ogromną ilość czasu.
Dodatkowo przy odrobinie wysiłku możemy stworzyć dedykowane raporty nie tylko odwiedzających ale także przewidujących wartość sprzedaży, retencje użytkowników i wiele innych przydatnych dla marketingu i biznesu danych.
Zapisz się do newslettera i poznaj jedne z najskuteczniejszych narzędzi do prowadzenia działań marketingowych w sieci.